מופע סטנדאפ לקהל הדתי – איך בוחרים נכון?

אנשים מוצאים עצמם טרודים ולחוצים ולעיתים מגיעים לסוף השבוע מותשים ועייפים לאחר עוד שבוע מאתגר. לא פעם יש לנו תחושה של רצון לעצור הכל, לנוח ופשוט ליהנות ולצחוק. קהל דתי וקהל חילוני כאחד מעריכים ואוהבים מופעי סטנדאפ מתוך ידיעה שצפייה במופע סטנדאפ היא דרך מצוינת לשבור את שגרת היום, לצחוק, "למלא מצברים" ולהיטען באנרגיה חיובית. לא בכדי נאמר "מצווה גדולה להיות בשמחה"! אולם ישנם סטנדאפיסטים הנמנעים מלהופיע בפני קהל דתי. חשוב לציין כי ישנו הבדל מהותי בין קהל דתי ובין קהל חרדי. קהל חרדי מאופיין בחיבתו להומור הקשור קשר ישיר לעולמות התוכן הרלוונטיים לעולם החרדי. על כן, קרוב לוודאי שלקהל חרדי יופיע אמן חרדי. לקהל נשים חרדיות תופיע אישה חרדית ולקהל גברי חרדי יופיע גבר חרדי. כמו כן, האירועים במגזר החרדי מתקיימים בהפרדה בין גברים ונשים. כאשר מדובר בקהל דתי – לאומי, קיימת פתיחות גדולה יותר, ולרוב אירועים כגון מופעי בידור, מסיבות ואירועים חברתיים אינם מתקיימים בהפרדה בין גברים ונשים, ואין בעיה שאמן חילוני יופיע בפני קהל דתי – לאומי. יחד עם זאת, לשם הצלחת האירוע על האמן ובמיוחד על אמני הסטנדאפ להקפיד על כללים מסוימים.

כללים להצלחת מופע סטנדאפ לקהל דתי

לרוב מופעי הסטנדאפ מעניקים מבט מקורי, משועשע ומצחיק על נושאים מגוונים בחיים כגון זוגיות, יהדות, מנהגים, חגים, בית, גידול ילדים, משפחה ואקטואליה. כאשר מדובר בקהל דתי, כל הנושאים הללו חייבים להיות מוצגים ללא תכנים פרובוקטיביים וללא גסויות מכל סוג שהוא. על כן, ברור כי הכלל החשוב ביותר הוא לשמור על שפה נקייה לאורך כל המופע. חשוב לציין זאת בפני האמן בטרם הזמנת המופע, בכדי למנוע עוגמת נפש מיותרת. כמו כן יש לברר את נכונותו של האמן להוריד קטעים מהמופע העלולים לפגוע ברגשות הקהל. בנוסף, האמן חייב לכבד את כללי ההתנהגות והנורמות הנהוגות בפני הקהילה אליה הוזמן. מומלץ מאוד לבקש מהאמן המלצות מקהל דתי אשר הזמין בעבר את האומן למופע כדי לקבל רושם כללי נוסף.

הזמנת סטנדאפיסטית לנשים דתיות

כמו כן, ישנם נושאים אותם כדאי לבדוק בטרם מזמינים מופע סטנדאפ לקהל דתי. למשל, אם הוזמנה סטנדאפיסטית, מעבר לשמירה הבסיסית על לשון נקייה, לרוב היא תתבקש להקפיד על כללי צניעות בסיסיים, למשל, באופן לבושה. כמו כן, יש לברר האם המופע כולל קטעי שירה וריקוד. לעיתים קהל דתי עלול להביע התנגדות במידה ומדובר בסטנדאפיסטית שרוקדת ושרה במהלך המופע, במידה ומדובר באירוע משותף לגברים ולנשים. 

אז מה אומרים על מופעי הסטנדאפ שלי?

Picture of <p><strong>כותבת המאמר: ענת אביעד, קומיקאית וסטנדאפיסטית, בעלת ניסיון רב בהופעה בפני קהל דתי בגילאים </strong>שונים, הן קהל מעורב של נשים וגברים והן קהל של נשים בלבד.</p>

כותבת המאמר: ענת אביעד, קומיקאית וסטנדאפיסטית, בעלת ניסיון רב בהופעה בפני קהל דתי בגילאים שונים, הן קהל מעורב של נשים וגברים והן קהל של נשים בלבד.

כל המופעים של ענת אביעד ללא יוצא מן הכלל הינם מופעים עם שפה נקייה וללא תכנים העלולים להביך את המשתתפים.  היא תשמח לייעץ, להגיע ולהצחיק קהל דתי בכל רחבי הארץ!

error: Content is protected !!