אז למה דווקא סדנא או קורס?

אירגוני נשים, מקומות עבודה רבים, צוותים מקצועיים כגון מורים ואף אנשים פרטיים, אירגוני גימלאים, בתי דיור מוגן וכן רשויות מקומיות שואלים את עצמם באיזו דרך יוכלו ליהנות מתוכן מעשיר ומלמידה חווייתית.

מי הם קהלי היעד של סדנאות וקורסים?

אדם פרטי הבוחר להשתתף בסדנא עושה זאת מתוך צורך להעשיר את עצמו, ללמוד ואולי אף לרכוש כלים שייסעו לו לעשות שינוי מקצועי או אישי. הסדנא או הקורס מאפשרים מפגש עם אנשים בעלי מטרות דומות והם מעניקים מרחב בטוח ואמפתי של תרגול והתנסות. זו הסיבה ששוק הסדנאות והקורסים כיום הוא שוק משגשג ופורה. כל מה שנדרש הוא לבחור את הסדנא המתאימה.

נשים ידועות כקהל אוהד במיוחד לסדנאות וקורסים. נשים, בכל גיל, צורכות ידע ומאופיינות ברצון להרחיב אופקים. בין אם מדובר בסדנת התפתחות אישית חד פעמית לנשים או קורס מקצועי מתמשך בתחום ידע מסוים, נשים רואות בכך הזדמנות נהדרת לא רק להתנסות וללמוד תחומי עניין חדשים, אלא גם לחלוק חוויות משותפות,אף ללמוד זו מזו ואף להגשים חלומות כגון: לעמוד מול קהל, להתנסות בתכנים חוויתיים כמו תיאטרון ואפילו ללמוד להצחיק.  גם גימלאים מהווים קהל אוהד במיוחד לסדנאות וקורסים. הזמן הפנוי יחסית, מאפשר להם להחשף לתכנים חדשים, להעשיר את עולמם, לפגוש בני גילם וליצור קשרים חדשים ואף להגשים חלומות כגון: עמידה מול קהל, למידת תכנים חוויתיים כמו תיאטרון ואפילו ללמוד להצחיק.

כאשר מדובר על אירגונים וחברות, הבחירה בסדנא לרוב נעשית הן מתוך הצורך להעשיר את עולמו של העובד והן כדי לסייע לו לרכוש כלים ומיומנויות באופן חוויתי. כמובן שקיימת אופציה לצפות בהרצאה , אולם סדנא מספקת חוויה שונה לגמרי. הפורמט של סדנא מאפשר למשתתף לספוג מידע תוך כדי תהליך. בעוד שבהרצאה הצופה הוא לרוב פאסיבי ולא בא לידי ביטוי, בסדנא, המשתתף הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך. כמו כן, לרוב מספר המשתתפים בסדנא הינו מוגבל, דבר המאפשר לכל המשתתפים לקחת חלק בפעילות. לעיתים אף קיימת סדנא בהשתתפות אדם אחד בלבד!

מהם היתרונות של סדנאות וקורסים? 

  1. העשרה – לרוב המידע המועבר בסדנא איננו מידע דידקטי אלא נועד להעשיר את המשתתף בתכנים שונים ומגוונים. כאשר מדובר בסדנא קבוצתית, האינטראקציה עם מנחה הסדנא ועם שאר המשתתפים  תורמת אף היא להעשרת והטמעת הידע. בסדנא קיימת אפשרות לפתח שיח בין המשתתפים, להחליף רשמים ודעות ולמעשה השילוב בין הידע שחולק המנחה עם המשתתפים ובין השיח שנוצר עקב כך, יוצר חוויה מעשירה ומיוחדת. לדוגמא, בסדנת "אומנות הסיפור סטוריטלינג" או קורס "מספרי סיפורים ועמידה מול קהל" לגיל השלישי, מנחת הסדנא, ענת אביעד, מעבירה מידע מרתק על הסיפור כז'אנר תיאטרלי, מדגימה כיצד לסיפור יש ערך בחיי היום יום, החל מדרך לתקשר עם בני אדם ועד לאופציה לשווק מוצר באמצעות סיפור. הדבר נעשה תוך כדי אינטראקציה פעילה עם המשתתפים. כל אחד מהם מתרגל את יכולתו לספר סיפור, המשתתפים צופים ולומדים הן מהצפייה והן מהפרקטיקה האישית שלהם, וכך נוצרת חוויה מעשירה ומלמדת.
  2. חוויה והתפתחות אישית – הפעילות בסדנא, בין אם מדובר בסדנא מתמשכת או בעלת מפגש אחד, הינה תהליכית. המשתתפים חווים תהליך חוויתי שבאופן אחר לא יוכלו לחוות. רבים מהמשתתפים בסדנאות שונות מספרים כי עצם ההשתתפות מספקת חוויה מעצימה, פעילות הפגתית ומקורית שלרוב כרוכה בהשתתפות פעילה ובתרגול של המשתתפים. גם כאשר מדובר בסדנא בה משתתף אדם אחד – הוא חווה תהליך. בסיום הסדנא המשתתפים יוצאים עם תובנה או אופציה לשינוי משמעותי בחייהם, בעבודתם ובתקשורת הבינאישית שלהם. לעיתים השינוי בא לידי ביטוי בידע נרכש בסדנא, ידע העשוי לשדרג את חייו של המשתתף. בין אם מדובר בסדנא למטרת רכישת ידע או בסדנא המעבירה חוויה רגשית, המשתתף עובר תהליך אישי ומיוחד. לדוגמא, בסדנת עמידה מול קהל – STAGE TO THE TOP  של ענת אביעד, המשתתף לומד כיצד להופיע להתבטא ברהיטות ולמקד מסרים, לעמוד מול קהל בבטחון ולמגנט את קהל השומעים.  לרוב הדבר כרוך בתהליך רגשי בו לומד המשתתף להתגבר על חששות, על "פחד קהל" וכן לומד למקד את עצמו. מדובר בתהליך המסייע למשתתף לא רק לעמוד מול קהל  אלא ברכישת כלים שיסייעו לו גם בחיי היום יום.
  3. גיבוש – כאשר מדובר בסדנא קבוצתית, הערך המוסף של הסדנא הוא ביצירת גיבוש בין המשתתפים. ארגונים, חברות, חדרי מורים ואפילו משפחות, מוצאים בסדנא אופציה נהדרת להעמיק את ההיכרות והקשר עם המשתתפים. לעיתים אנשים שוהים זה בחברת זה שעות רבות במקום העבודה אך הם לא ממש מכירים זה את זה. גם במשפחות רבות ישנם ויכוחים או חילוקי דעות, לא פעם משום שבני המשפחה לא הקדישו זמן להקשיב זה לזה ולחזק את הקשר. הסדנא מאפשרת פלטפורמה נהדרת ובסיס משותף לתקשורת בינאישית, היכרות בלתי אמצעית וגיבוש. בסדנא המשתתפים משוחחים זה עם זה, מקשיבים ומביעים דעה, מתרגלים פרקטיקה יחד וחווים חוויה משותפת. לדוגמא, בסדנא "מה הסיפור שלך"? של ענת אביעד המשתתפים( בין אם מדובר בקבוצת עובדים או קבוצת גימלאים), חווים חוויה מרגשת ומעצימה באמצעות קלפים מיוחדים, מקשיבים זה לרגשותיו של האחר, משתפים בסיטואציות אישיות ולומדים להכיר זה את זה כחלק מהתהליך. קבוצה החווה סדנא כזו מסיימת את התהליך כאשר חבריה יודעים לתקשר טוב יותר זה עם זה וכמובן מגובשים הרבה יותר.

ממליצים על הסדנאות והקורסים של ענת אביעד

חברות ואירגונים ממליצים על הקורסים והסדנאות של ענת אביעד

נשים ממליצות על הקורסים והסדנאות של ענת אביעד

גימלאים ממליצים על הקורסים והסדנאות של ענת אביעד

<p><span style="color: #d50039"><strong>כותבת המאמר: ענת אביעד, מנחת סדנאות וקורסים, קומיקאית ומרצה, בעלת ניסיון עשיר בהנחיית סדנאות מקוריות ומעשירות, תשמח לייעץ ולסייע לכם לבחור את הסדנא המתאימה ביותר עבורכם</strong><strong>.</strong></span></p>

כותבת המאמר: ענת אביעד, מנחת סדנאות וקורסים, קומיקאית ומרצה, בעלת ניסיון עשיר בהנחיית סדנאות מקוריות ומעשירות, תשמח לייעץ ולסייע לכם לבחור את הסדנא המתאימה ביותר עבורכם.

error: Content is protected !!