הרצאה חווייתית – לא עוד הרצאה!

בין אם מדובר במנהלת משאבי אנוש בארגון המעוניינת לחפש לעובדים הרצאות מגוונות ליום העיון הקרב ובא, מורים המציינים סוף שנה ומעוניינים בתוכן מעשיר ומקורי ובין אם מדובר בקבוצת גימלאים או בחוג בית המעוניין להזמין לחבריו תוכן מרתק – הרצאה חווייתית היא אופציה מצוינת העונה על כל הקריטריונים.

אז מהי הרצאה חווייתית?

הרצאה חווייתית שונה במהותה מהרצאה דידקטית שמטרתה להעביר ידע בלבד. יחד עם זאת, גם הרצאה שבמהותה נועדה להעשיר את קהל השומעים בידע, יכולה לשלב אלמנטים חווייתיים.

הרצאה חווייתית הינה הרצאה בה המשתתף שומע תוכן מעניין המועבר באופן מרתק ובלתי נשכח. הצופה מתרגש, צוחק, מזדהה ובכך הופך להיות שותף פעיל בהרצאה. תהליך זה בא לידי ביטוי כאשר המרצה משתמש בכלים חווייתיים בהרצאה, כגון: סיפורים, אנקדוטות, קטעי הומור, שיר, ריקוד וכל אמצעי המחשה השובר את הרצף המילולי בהרצאה. כמו כן, ישנם מרצים שאינם משתמשים כלל בכלים או אמצעי עזר ובכל זאת ההרצאה שלהם הינה חווייתית ומקורית. לרוב מדובר במרצים בעלי כריזמה הסוחפים אחריהם את הקהל ומרתקים אותו. התמהיל בין מרצה כריזמטי ובין שימוש בכלים שונים, יוצר הרצאה חווייתית שהמשתתפים יזכרו לזמן רב גם אחרי שהסתיימה. קהל הצופים לרוב יוצא מההרצאה עם תחושה שצפה במופע ולא בהרצאה "יבשה".

למה להזמין הרצאה חוויתית?

לא מעט פעמים, חוגי בית, מנהלי תרבות, ועדי עובדים, גימלאים ומורים, למשל, מורגלים בהזמנת הרצאות ולעיתים נדמה כי ראו ושמעו כל תוכן אפשרי.הרצאה חוויתית היא פתרון מצויין במקרים אלו. כמו כן,  מנהלות משאבי אנוש באירגונים וחברות, למשל, חוששות להזמין הרצאות לעובדים בשל תחושת רוויה. העובדים מוצפים בתוכן ובמידע בחיי היום יום ויש לעיתים תחושה שהרצאה שתוזמן ליום גיבוש תתיש את העובדים ולא תשיג את המטרה- הפגה מחיי השגרה או פשוט- כייף. הרצאה חוויתית פותרת בעיה זו. מצד אחד היא מעבירה תוכן, ומצד שני מספקת ערך של הנאה, גיבוש וצחוק. העובדים לרוב לא חשים שצפו בהרצאה אלא בסוג של מופע. המרצים מכנים סוג כזה של הרצאה בשם "הרצגה". שילוב של הרצאה והצגה. חשוב להדגיש, לא כל מרצה יודע להעביר הרצאה שכזו. לרוב מדובר במרצים תיאטרליים, מורגלים בעמידה מול קהל, ומנוסים מאוד היודעים להתאים את עצמם לקהל וליצור אינטראקציה תמידית עם הקהל לאורך כל ההרצאה.

 

ממליצים על מגוון ההרצאות של ענת אביעד

חברות ואירגונים ממליצים על ההרצאות של ענת אביעד

נשים ממליצות על ההרצאות של ענת אביעד

גימלאים ממליצים על ההרצאות של ענת אביעד

<p><strong>כותבת המאמר: ענת אביעד, שחקנית, קומיקאית, סטנדאפיסטית, מנחת סדנאות  ומרצה, שמה דגש על הומור ושפת גוף בהרצאותיה השונות.<br />
</strong></p>

כותבת המאמר: ענת אביעד, שחקנית, קומיקאית, סטנדאפיסטית, מנחת סדנאות  ומרצה, שמה דגש על הומור ושפת גוף בהרצאותיה השונות.

מאחר ועולם התוכן שלה מגיע מתחום הקומדיה וההומור, כשרונה כקומיקאית הופך את ההרצאות שלה למעניינות, מרתקות ומצחיקות. ההרצאות של ענת אביעד גוונות ביותר ועוסקות בין היתר בהומור, שפת גוף, סטוריטלינג, אומנות הפרזנטציה ועוד.  ההרצאות הינן ייחודיות מאוד והצופים בהן חשים כי הרוויחו פעמיים – הן הועשרו בידע מעניין ומרתק והן צפו בהצגה קומית המהווה אמצעי המחשה ייחודי לנושא ההרצאה.כמו כן, ענת אביעד מללוה מרצים ובעלי עסקים ליצירת הרצאה מנצחת.

error: Content is protected !!